Oferir la ciutadania la possibilitat de relacionar-se amb l'administració a través d'Internet ha estat i és un dels grans objectius del govern en el seu afany per modernitzar els serveis públics.
Des de l'any 2004, s'han posat en marxa tota una sèrie d'iniciatives per impulsar el desenvolupament de l'administració electrònica a Espanya i millorar l'atenció als ciutadans.
El principal element catalitzador actual  de l'administració electrònica són la 
   Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques
, i 
   la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic;
 que converteixen en universal el dret de la ciutadania a relacionar-se amb totes les Administracions de manera electrònica. Unes lleis per a la societat del segle XXI, que promouen una Administració més eficient, eficaç, més propera i més transparent. Per això, des del punt de vista tecnològic totes les Administracions estan treballant en la seva implantació i per a això poden comptar amb els 
   materials i eines
, posades a la seva disposició per l'aquest Ministeri.
A més, s'han posat en marxa un 
   seguit de solucions, infraestructures i serveis comuns
 que faciliten la implantació de l'administració electrònica en les diferents Administracions públiques i que esdevenen peces clau algunes d'elles segon recull la pròpia Llei 11/2007  i ara en les lleis 39 i 40/2015. Alguns exemples especialment representatius són:
 per a la interconnexió de totes les Administracions públiques. 
, per a la identitat i signatura electrònica.
 per a la validació i signatura electrònica.
.   
 de dades per a la substitució dels certificats en suport paper. D'aquesta manera, el ciutadà no haurà d'aportar documents acreditatius de la seva identitat, residència, títol educatiu, cadastrals, etc., durant els tràmits que iniciï.
 i la interconnexió i intercanvi de registres entre Administracions Públiques.
. 
.L'avanç espectacular de l'administració electrònica a Espanya no hagués estat possible sense un marc legislatiu complet que ha incidit especialment en la 
   interoperabilitat entre les Administracions públiques 
 i en la 
   seguretat
 dels sistemes, les dades, les comunicacions i els serveis electrònics.
L'engegada del 
   Punt d'Accés General (PAG)
 i de la 
   Carpeta Ciutadana 
defineix un nou model d'atenció al ciutadà a través d'Internet unificant l'accés als diferents serveis proveïts per la Administracions Públiques.
Per a més informació sobre totes aquestes temàtiques pot consultar els portals i seccions específiques sobre aquest tema.
Enllaços
  
  
  Bàners destacats